Karlsson in Mylläri ut?

Det har väl inte undgått någon att Jonnie Karlsson är påväg att göra comeback in Västerås. Nästa vecka är det dags för den hårt tacklande backen att träna med laget.
Om det blir som jag tror så stannar han och Anton Mylläri får mindre istid om någon alls.
Det jag minns mest från Jonnie Karlsson i VIK var annars när han under juniortiden med VIK hade haft träning och bytt om i omklädningsrummet då Kim Thunell kom gåendes med skridskorna på och Jonnie barfota. Kim trampar till och "filear" upp hela vristen på stackarn Jonnie. Hoppas på bättre tur denna gång.
Jag skulle ranka Jonnie som VIKs näst bästa back efter Andreas Lindh.

Kommentarer
Postat av: AEF

Tror nog att Udd får ta klivet tillbaka.

2009-09-02 @ 21:23:41
Postat av: Rad 9

Han räknar jag inte ens med i år, även om jag tycker om det jag sett hittills.



Lindh, Helmersson, Ribben, Jonnie, Leetma sedan är det inte mkt speltid kvar.

2009-09-02 @ 22:41:22
Postat av: Maiya

Rad 9

Jag tror nog att Lundgren kommer överaska många i år!

2009-09-02 @ 22:56:56
Postat av: Ville

Det ser riktigt bra ut på backsidan i år. Hoppas bara Karlsson håller sig skadefri. Märkligt att han inte fick nytt kontrakt i Björklöven eftersom han tydligen inte hade speciellt bra betalt där.

2009-09-02 @ 23:19:22
Postat av: AEF

Rad 9, menar du att Lundgren inte får speltid? Han var en av de bästa backarna förra året.

Gillar också Udd, men inte tillräckligt för att han ska få en ordinarie plats hittills. Han är lite för snäll runt sin egen kasse, tuffar han till sig lite kan han bli årets Lundgren. Ett utropstecken, helt klart.

2009-09-03 @ 00:48:47
Postat av: Rad9

AEF,



Det är precis vad jag menar, jag tycker inte alls han håller någon vidare hög allsvensk klass. Många enkla misstag i uppspelen och klen i egen zon. Hoppas att han har förbättrat det inför i år. Han ser ut som en offensiv mer än en defensiv back, men han gör inga poäng. Blev väl snudd på 0+0 föregående säsong.



Tror de kommer bli enormt med istid för Lindh, Helmer, Ribb, Jonnie mot de bättre lagen, sedan rullar de på mer mot Mariestad etc.

2009-09-03 @ 08:13:24
Postat av: Eklund

Mariestad lirar inte i Allsvenskan längre... ;)



Lundgren gillar även jag; han har en positiv framtid att möta! :)

2009-09-03 @ 11:41:01
Postat av: Rad9

Eklund - missförstå mig rätt :)

2009-09-03 @ 12:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0