Försäljning av biljetter till säsongspremiären

Såg en artikel i pappersbilagan av VLT om att man sålt "dåligt" med biljetter till säsongspremiären mot Leksand.
Man hade iskallt räknat med att sälja slut på biljetterna första dagen, men hur står det still med reklam för detta?

Har någon sett reklam på VLT / i pappersbilagan  eller i tv4 lokala nyheter?

Verkar som man räknar iskallt på djungeltrumman och stammisarna, dags att få folk till arenan som aldrig varit på
en match som kanske livar upp stämningen och hänger på klacken om det så vill sig?

Det är den extra procenten som aldrig går på hockey man måste locka för att tjäna pengar, det är dom som köper den extra korven dricker de 20 extra ölen i baren, kanske är den blivande storsponsorn om det är en bra produkt de ser.

Klacken gör ett jättebra jobb med att liva upp stämningen men tyvärr är det svårt att få med sig resterande delen av hallen.
Dels för det är ett komplex i Västerås, man får inte vara annorlunda än den andre samt att det är samma folk som gick för 20år sedan.

Ett svårt jobb men som jag hoppas VIK jobbar stenhårt på.

Kommentarer
Postat av: Anders

Kollade på biljetterna och dom är ju slutsålda? https://www.webbiljett.se/vik/step/chooseEvent_Sorting.aspx eller är jag helt fel ute?

2009-09-03 @ 14:14:13
Postat av: rad9

Man har inte lagt upp alla biljetter till salu på webbtjänsten, vilket man sällan gör. Sen var artikeln i VLT 1 dag gammal.



Men poängen är - hur mycket gör man reklam för matcherna? Storlagen drar iofs alltid mycket folk - men de lite mindre lagen då?

2009-09-03 @ 15:37:38
Postat av: Vändkorsen

Är dem på plats????

2009-09-03 @ 15:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0