Ombyggnation i ABB Arena

Kastar mig också in i debatten om ombyggnationen. Om ni frågar mig tycker jag det känns lite som det hela tiden blir lite som att måla om en gammal möbel istället för att köpa en ny.

Visst, det är kanon att hallen rustas för det behövs verkligen, men jag personligen har svårt att få känslan av "nytt" när det är så mycket blandning i arenan. Sedan stör jag mig på att man kan välja att sätta upp skärmar på jumbotronen som har sämre upplösning än jag vet inte vad.. trist när man väl en gång sätter upp nya fina bildskärmar på en annars fin jumbo.

Synd att det kostar för mycket att bygga en ny arena, det är annars det jag tror behövs för att locka till sig folk som inte riktigt går för att man älskar att titta på ishockey. Rusta på det här sättet gör det nog enbart lite bättre för oss 2500 som följer varje VIK-match om den så även spelades i Skultuna, vilket är bra i sig :)

Men tror ni förstår min poäng, för att det riktigt ska bli en nytändning i hallen behövs allt göras om, tyvärr.


Kommentarer
Postat av: Tomas

Tveksamt om det blir bättre om man gör en ny - SE SWEDBANK PARK, betongarena!

2009-08-29 @ 11:13:56
Postat av: GurkOlle

- Det är svårt detta! Att ständigt "bygga" om det befintliga rummet är som att ständigt laga hålen i samma byxa! Det fungerar, men, till slut vill man ha ett ombyte!



Gamla "Rockis" kommer vara just gamla "Rockis" oavsett namnbyten eller ombyggnationer - på gott och ont!

2009-08-29 @ 11:49:01
Postat av: Rad 9

GurkOlle,



Vad är din åsikt i frågan?

2009-08-29 @ 12:13:32
Postat av: Niklas

Tjena skulle du inte kunna skriva lite om supportrar/Fansen? skulle vara kul i alla fall och läsa ett sånt inlägg!



//N

2009-09-02 @ 10:07:18
Postat av: Rad9

Tjena, tack för förslaget, det kan jag skriva om inom kort :)



Jag håller på med lite annat som ni kommer se på bloggen inom kort. Håll ut!

2009-09-02 @ 13:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0