Lindh blir kapten!

Nu är det 100% - Andreas Lindh blir VIKs lagkapten kommande säsong.
Ett väldigt självklart och naturligt val av lagkapten om ni frågar mig. Få av hela Allsvenskans backar har den pondus som Andreas på isen. Några hävdar att han blir utvisad för mycket. Jag håller inte med. Med den spelstilen han har får man helt enkelt räkna med att man går över gränsen några gånger under säsongen. Jag tror han kommer att göra sin allra bästa säsong i vinter, aldrig har jag sett honom få såhär mycket istid på försäsongen. En riktigt VIK:are som blir perfekt som ledare både på och vid sidan av isen. En riktigt trevlig kille är det, för er som inte träffat honom. 

Annars är det inte så mycket nytt i VIK-lägret inför matchen ikväll mot Bofors, förutom att Kalle Olsson inte kommer att spela.

Tips

VIK - Bofors 4-1

Kommentarer
Postat av: GurkOlle

Det var ett mycket bra beslut:)

2009-08-25 @ 13:35:15
Postat av: viklarn

1-0 redan ribben:P

2009-08-25 @ 19:20:00
Postat av: VILKAN

FY FAN DU TIPPADE RÄTT!

2009-08-25 @ 21:25:31
Postat av: AEF

Hade nog hellre sett Öberg eller J-J i kaptensrollen. men antar att Ante Lindh fick den för "lång och trogen tjänst".

Lätt att glömma Lindhs misserabla säsong förr-förra säsongen, bara för att han hade en bra säsong senast... Visst kan detta sporra honom till att bli bättre och ta större ansvar, men den naturliga ledargestalten idag känns faktiskt som Peter Öberg om ni frågar mig. Spontant alltså.

2009-08-25 @ 23:25:28
Postat av: Rad 9

Nej, håller inte med, skönt att Lindh tar över den rollen som har lite VIK-hjärta också, helt perfekt. Det ska inte vara någon nyinflyttad som ska styra den här skutan inte.



Intressant med Lindh också som hastigt blev av med sitt A tidigare under en säsong. Men som nu får ett C istället.

2009-08-28 @ 14:36:19
Postat av: AEF

Just anledningen till att han blev av med sitt A är det som gör mig tvivelaktig till valet att ge honom ett C. Han kanske inte är ett kaptensämne, visst har han hjärta och attityd på planen, men har du någon aning om hur han fungerar i omklädningsrummet? Är han en spelare som stöttar sina lagkamrater?

Jag har viss information om den nya kaptenen som inte är speciellt smickrande och baserar mina fakta på dem. Eftersom jag inte har fått dem bekräftade från någon annan än min källa så väljer jag att hålla dem för mig själv.

2009-08-28 @ 22:51:03
Postat av: Rad 9

Jag "känner" Andreas relativt väl om vet ungefär hur han är som person. Och det är väldigt svårt att riktigt ogilla honom. Självklart inte omtyckt av precis alla, men vem är det?



Och väljer ändå en hel förening honom som lagkapten så är det nog inte så dåligt stöttande av lagkamrater som du uttrycker.

2009-08-29 @ 11:59:47
Postat av: AEF

Fine, jag har aldrig påstått att han inte stöttar sina lagkamrater. Jag skrev det som en öppen fråga, därav frågetecknet. Men eftersom du "känner" honom så borde du veta. Du kanske rent av har spelat med honom.

2009-08-29 @ 12:11:45
Postat av: Rad 9

Sorry, läste det som att du antydde att det just var det som var problemet.



Öberg som kapten efter 20-talet matcher i klubben tycker du känns som ett bättre alternativ?

2009-08-29 @ 12:16:31
Postat av: AEF

Det var mina spontana tankar, antingen han eller JJ då dessa herrar har pondus och rutin, men det är något som Lindh har också.

2009-08-29 @ 13:11:00
Postat av: AEF

Öberg glöder det om, han utstrålar något som det är svårt att sätta fingret på, han har karisma och är storväxt. Minns inte exakt vilken hans första match var när han kom till VIK, men jag minns att det kändes löjligt bra efter matchen. Samtidigt var det just när VIK presenterade Öberg som "nyförvärv" inför i år jag kände att jag kunde slappna av på riktigt.



Märklig känsla.

Det roliga är att han, precis som Kim Thunell, Thomas Paananen, Jonas Finn-Olsson och Stefan Holmgren får mig att må så där lite extra bra när jag går på hockey.

Alla dessa lirare har något som jag gillar, glöd och passion för spelet. Öberg har iofs inte samma status än så länge. Det tar ett par år innan man förtjänar det. Han ligger ganska bra till. :)

2009-08-29 @ 13:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0