Arlbrandt och Olausson

Ja, det är den eviga frågan, hur kommer dessa två herrar att klara sig i Elitserien, frågar ni mig så kommer hela Luleå att få det tungt inklusive dessa två herrar. Självklart gjorde bägge två rätt som prövar lyckan i Elitserien, Allsvenskan finns alltid kvar och en sådan säsong som de nu gjorde går det i stort sätt inte att toppa, så när skulle man annars försöka avancera?

Det vi ska komma ihåg är att Olausson var inne på flest mål bakåt föregående säsong och det är ingenting man bara suddar ut i en snabb Elitserie. Visst, många poäng och ett fantastiskt spelsinne men vad jag har hört så saknas den riktiga viljan att träna riktigt hårt, det i kombination med svag skridskoåkning. det kan straffa sig i en tuffare Elitserie? Hur blir humöret om det inte går vägen de 15 första omgångarna?

Arlbrandt försökte VIK behålla in i det sista, erbjöd t om mer lön än Luleå, men den ligga krigaren ville självklart även han pröva lyckan i en högre serie. Boorken är extremt kritisk till Arlbrandt i Elitserien, jag är inte lika kritisk, jag tror mycket mer på Arla i år än vad jag gör på Olausson, rätt eller fel? Den som lever får se.

Men hur som helst får vi tacka dessa två för en helt underbar fjol säsong i VIK. Har VIK någonsin haft två så dominanta spelare i truppen?

Kommentarer
Postat av: Luleee

Tack för Arlbrandt. Tycker han har börjat kanon.... hoppas att han kan visa det i serien och i slutspelet sen också!!

2009-08-23 @ 11:17:30
URL: http://www.luleahockey.se
Postat av: Luleee

Arlbrandt kommer bli grym i Luleå!! Tack så mycket!! Bara han håller i Serien och i slutspelet också så det inte bara är nu i försäsongslunken.

Luleee!

2009-08-23 @ 11:19:02
URL: http://www.luleahockey.se
Postat av: Luleee

Oj två gånger, inte meningen, stod error första gången!

2009-08-23 @ 11:19:26
Postat av: Black Boris

Själv tror jag nog att Luleå blir rätt farliga i år. Kanske inte främst tack vare nyförvärven från VIK. Bröderna Abbott kommer säkerligen att bidra en del och sedan har man ju knutit till sig en viss Hedström. Om det räcker för att täcka förlusterna av Harju och Omark är förstås svårt att säga men jag ser fram emot att följa Lule i vinter.

2009-08-24 @ 21:50:20
URL: http://blackboris.blogspot.com
Postat av: Rad 9

Enligt mig blir inte Luleå speciellt farliga pga två saker.



Målvakterna samt backarna. Rent forwardsmässigt ligger dem helt klart topp 6 i serien.

2009-08-24 @ 22:11:52
URL: http://gshockey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0